.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نسیم ارزانی به بازار خودرو وزید

آن طور که دست‌اندرکاران خودرو مي‌گویند، با کم شدن مراجعه مشتریان و متعاقب آن، افت خرید و فروش خودرو، نمودار قیمت‌ها نیز رو به نزول رفت، به نحوی که محصولاتی مانند پژو 405، 206، ریو و تندر-90، این هفته طعم ارزانی را چشیدند.

به گزارش «دنياي اقتصاد»، هر چند به نظر مي‌رسد با ادامه روند فعلی رکود بازار خودرو کشور، قیمت‌ها به سیر نزولی خود ادامه دهند اما به هر حال نباید فراموش کرد که تداوم افت قیمت‌ها به میزان عرضه خودروسازان نیز بستگی دارد و قطعا کم و زیاد شدن عرضه هر یک از خودروها به بازار، در افت و خیز نرخ آنها تاثیری مستقیم و به‌سزا خواهد داشت. به گفته نمایشگاه‌داران خودرو پایتخت، آبان ماه همواره با کاهش خرید و فروش و رکود در بازار خودرو همراه بوده و این روال سال‌های گذشته نیز بوده است.

ارزانی پژو
هر چند مدل‌های دوگانه‌سوز خاندان پژو در ایران، طی هفته جاری افت و خیز قیمتی خاصی را تجربه نکردند، اما در عوض ارزانی نصیب پژو 405 و 206 بنزینی شد.
در حال حاضر پژو 405 دوگانه‌سوز نرخی برابر با 14‌ميليون و 700‌هزار تومان به خود مي‌بیند. پژو 206 تیپ 2 نیز به مانند هموطن خود، 150‌هزار تومان ارزان و هم‌اکنون با نرخ 13میلیون و 900‌هزار تومان خرید و فروش مي‌شود. همچنین آن طور که از بازار مدل‌های صندوق‌دار پژو 206 نیز خبر مي‌رسد، طی این هفته، افت و خیز خاصی در نمودار قیمت آنها رخ نداده است، به نحوی که در حال حاضر پژو 206 صندوق‌دار v9 به عنوان فول‌ترین مدل خانواده صندوقی‌های پژو، با قيمت 19ميليون و 500‌هزار تومان به فروش مي‌رسد و این محصول در مدل v8 نیز 17ميليون و 500‌هزار تومان قیمت دارد.

تفاوت عمده میان V8 و V9 در سیستم گیربکس آنهاست، به نحوی V9 دنده اتومات محسوب مي‌شود، اما V8 گیربکسی دستی دارد. آن طور که فعالان بازار عنوان مي‌کنند V20، ساده‌ترین مدل 206 صندوقدار نیز در این هفته روزهای آرامي ‌را سپری کرده و هم اکنون با قیمت 13‌ميليون و 900‌هزار تومان خرید و فروش مي‌‌شود. اما پژوپارس نیز در هر دو مدل دوگانه‌سوز و بنزین‌سوز خود، تغییر قیمت خاصی را طی هفته جاری تجربه نکرد و در حال حاضر با قیمت 18‌ميليون و 200‌هزار تومان در مدل دوگانه‌سوز و با نرخ 17‌ميليون و 200‌هزار تومان در نوع بنزینی خود به فروش مي‌رسد.

اما از 405 و پارس بگذریم و نگاهی نیز به خانواده سمند بیندازیم. هم‌اکنون سمند معمولی دوگانه‌سوز قیمتی برابر با 14‌ميليون و 500‌هزار تومان دارد و LX دوگانه‌سوز نیز با نرخ 16‌ميليون و 100‌هزار تومان به فروش مي‌رسد. این در شرایطی است که سمند معمولی بنزینی، با نرخ 13‌ميليون و 500‌هزار تومان خرید و فروش مي‌شود. همچنین سمند LX بنزین‌سوز نیز در حال حاضر با قیمت 15‌ميليون تومان خرید و فروش مي‌شود. سورن نیز كه گران‌ترین مدل سمند است، در حال حاضر با نرخ 16‌ميليون و 700‌هزار تومان به فروش مي‌رسد.

ریو ارزان شد، زانتیا هم
طبق اخبار دریافتی از بازار خودرو، طی هفته جاری خودرو زانتیا 100‌هزار تومان ارزان شده و هم‌اکنون با نرخ 27میلیون و 300‌هزار تومان خرید و فروش مي‌شود. زانتیا سال آینده، دومین خودروساز ایران را ترک مي‌کند و این موضوع قطعا روی بازار این فرانسوی محبوب تاثیر خواهد گذاشت. اما خبری هم از دیگر سایپایی مونتاژی بازار یعنی ریو بگيريم. این محصول به مانند هفته گذشته که دستخوش افت قیمت شد، این هفته نیز ارزانی را تجربه و منحنی نرخ رو به نزول رفت. ریو هم‌اکنون با توجه به کاهش قیمت 100هزار تومانی‌اش، با نرخ 13‌میلیون ‌و 300‌هزار تومان در رنگ‌های مشکی و نقره‌ای به فروش مي‌رسد.
به گفته فعالان بازار، پیش‌فروشی که سایپا برای زانتیا و ریو در نظر گرفته، عامل ارزان شدن این دو خودرو به حساب مي‌آید.

ارزانی به تندر هم رسید
همزمان با وزش نسیم ارزانی به بازار خودرو، تندر-90 نیز در مدل E2 خود ارزانی را تجربه کرد . اما دو مدل دیگر تندر، روزهای باثباتی طی این هفته سپری کردند. در حال حاضر تندر E2 15‌میلیون و 150‌هزار تومان قیمت دارد و مدل E1 آن نیز با قیمت 12‌ميليون و 500‌هزار تومان به فروش مي‌رسد. تفاوت E1 و E2 در آپشن‌های آنهاست.

اما تندر E0 نیز که مدل ساده این محصول فرانسوی به حساب مي‌آید در حال حاضر با قیمت 11‌میلیون و 200‌هزار تومان خرید و فروش مي‌شود. قیمت‌های بالا به تندر-90‌های پارس‌خودرو مربوط مي‌شود و ظاهرا هنوز هم تندرهای ایران خودرو نرخی پایین تر دارد. اما سری هم به مونتاژی‌های پارس‌خودرو یعنی ماکسیما و مگان بزنیم. آن طور که فعالان بازار عنوان مي‌کنند، ماکسیما محصول مونتاژی پارس‌خودرو، هم‌اکنون در مدل اتوماتیک با نرخ 39‌ميليون و 300‌هزار تومان به فروش مي‌رسد و مدل دنده‌ای آن نیز نرخی برابر با 35‌ميليون تومان دارد. مگان دیگر محصول پارس‌خودرو نیز در مدل 2000 سی‌سی با نرخ 32‌ميليون تومان به فروش مي‌رسد، اما مگان 1600 سی‌سی در حال حاضر نرخی برابر با 26‌ميليون و 500هزار تومان را داراست. اما به بازار پرفروش‌ترین محصول بازار خودرو ایران یعنی پراید نیز نگاهی بیندازیم.

محصولی که طی این هفته منحنی قیمت آن صعود و نزول خاصی را تجربه نکرد و هم‌اکنون در مدل دوگانه‌سوز خود قیمتی برابر با 8‌میلیون و 800‌هزار تومان دارد و مدل بنزینی آن نیز با همان نرخ یکی دو ماه اخیر خود یعنی 7‌میلیون و 750‌هزار تومان خرید و فروش مي‌شود. همچنین پراید 141 به عنوان کم‌کیفیت‌ترین خودرو داخلی نیز در حال حاضر نرخی برابر با هفت میلیون و 950‌هزار تومان داشته و سایپا 132 نیز با همین قیمت به فروش مي‌رسد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.041 seconds.